فریاد فاطمه(س) علیه پیمان شکنان
به نام خداوند بخشاینده ی بخشایشگر
و به یاد ولیّ خدا امام زمان(ع)
**********
می پرسم از شما که رسولان غیرتید
زهرا مگر خلاصه ی جان رسول نیست؟
گیرم ولایت علی(ع) ازیاد برده اید
آیا غدیر و دست محمّد(ص) قبول نیست؟
آخر اصول عشق چیست جز ولا
آیا مگر حدیث ولا از اصول نیست؟
مهر علی(ع) است روزی هرروز مهر و ماه
وقتی چراغ فاطمه باشد افول نیست
( قسمتی از ترکیب بند زهرائی – علی رضا قزوه)
اگر حضرت مریم برگزیده ی خدا دربین زنان زمان خود بود، ومادر پیامبر یکی از ادیان بزرگ ابراهیمی، زهرای مرضیّه برگزیده ی خداوند واسوه والگوی همه ی مردان وزنان عالم تا قیامت است، همان طور که فرزند بزرگوارش امام مهدی(ع) - مصلح جهانی - او را به عنوان اسوه والگوی خود خطاب می کند. او مادر پدرو مادر یازده امام معصوم(ع) ، با رسالتی تا آستانه ی قیامت برای انسان کره ی خاکی است. وچون چنین است فریاد او در خطابه ی فدک، فریاد مصیبت و روضه و اشک فقط نبود، فریاد دیده بانی بیدار برهجوم درد های جانکاه بربشریّت بود.
غدیر، اعلام رسالت جهانی وبرنامه ی آینده ی روشن وزیبای جهان بشریّت بود و نوید آزادی وحرّیّت بردگان خاک و افسوس و صد افسوس، سقیفه، نابود کردن، وآتش انداختن بر همه ی ارکان رسالت تاریخی قرآن و دین و اهل بیت(ع) و حاکمیّت شیطان بر تمام ارکان زندگی بنی آدم.
در خطابه ی فدک، یکی از هشدار های صدّیقه ی کبری(ع) نقض عهد وپیمان شکنی مردم وحاکمان ستمگر بود:
« شما بندگان خدا، نگاهبانان حلال و حرام، حاملان دین و احکام، امانت داران خدا برخویش وپیام آوران او به سوی امّت ها هستید، حقّی از سوی خدا برعهده دارید و پیمانی که با او بسته اید پذیرفته اید، و آن چه را که پیامبرخدا(ص) پس از خود درمیان شما باقی گذارده، کتاب گویای خدا( اهل بیت) وقرآن صادق که نور فروزان وشعاع درخشان او است... اکنون پس از آن همه زبان آوری – در زمان پیامبر(ص) – چرا دم فروبستید؟ وحقایق را پس از آشکار شدن مکتوم می دارید؟ آن هم برابرمردمی که پیمان خود را شکستند؟ و پس از قبول ایمان راه شرک پیشه کردند؟... آیا بامردمی که سوگند خود را شکستند و آهنگ اخراج رسول خدا را نمودند وبرضدّ شما دشمنی آغاز کردند مبارزه نمی کنید؟ آیا از آن ها می ترسید؟ و حال آن که اگر ایمان آورده باشید سزاوار تر است که از خدا بترسید و بس.... امّا می بینم که به تن آسائی خوگرفته اید، و کسی را که از همه برای زعامت و اداره ی امور مسلمانان شایسته تر است دور ساخته اید. »( مسند فاطمه «س» 103)
و درسخنانی با زنان مدینه که به عیادتش آمده بودند، درمورد عهد شکنی مردانشان چنین فرمودند:
« حالم به گونه ای است که از دنیای شما بسی بیزار و مردانتان را دشمن می دارم. حال و قالشان را آزمودم و از آن چه کردند بسی ناخشنودم و آنان را به کناری نهادم، چون تیغ زنگار خورده ی نابرّا و چون نیزه ای از قد دونیم شده، و خداوندان اندیشه های نارسایند، چون بد ذخیره ای از پیش برای خود فرستادند...»( همان 110)
شرحی کوتاه بر پیام:
عهد به معنای نگه داری و مراعات پی درپی درشیئ پیمان. معاهده، عهد و پیمان دو طرفه است و گاهی برای مبالغه و تأکید به کار می رود. قرآن و روایات تأکید فراوانی بر وفای به عهد و پیمان دارند.
عهد و پیمان های انسان ها در نظام فردی و اجتماعی شامل عهد با خدا و انبیا و اولیا و عهد بامردم است.
عصر جاهلیّت - قسمت اوّل...ما را در سایت عصر جاهلیّت - قسمت اوّل دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 55